Skip to content

Project Fiets

19/08/2010

Een tijdje geleden wonnen er in mijn woonplaats een heleboel mensen een fiets bij de Postcode Loterij. Zij kregen geen fiets per huishouden, maar per lot. Sommige mensen kregen dus wel 7 fietsen! Ik won er geeneen, aangezien ik geen lid ben van de Postcode Loterij. Helaas werd in diezelfde week mijn fiets gestolen, waardoor ik baalde dat ik geen fiets had gewonnen.

Via Marktplaats kon ik voor weinig zo’n fiets op de kop tikken. Een gloednieuwe, goede fiets voor een relatief laag bedrag, dus ik was blij! Cruisend op mijn nieuwe fiets voelde ik me toch wat ongemakkelijk. Overal passeerden andere Postcode Loterij fietsen en ik vond het lichtelijk gênant. Ik voelde de ogen in mijn rug branden: ‘ Daar heb je er weer een’. Nu kan ik best overdrijven en me ongemakkelijk voelen om iets wat niet nodig is, maar dit vond ik niks.

Ik had het plan opgevat om mijn fiets te spuiten. Bij de karwei kocht ik een blauwe spuitbus en ik schakelde de hulp van mijn vader in. Op zaterdagochtend heb ik met mijn vader de fiets gedemonteerd, de fiets geschuurd en ontvet en toen was het moment daar. Mijn vader ging de fiets spuiten. Ik vond het wel even spannend of het wel mooi zou worden, maar dat is zeker gelukt! De verf zit er mooier op dan ik verwacht had en de kleur dekt goed.
Nu nog op zoek naar een mooi fietskratje voorop en wat stickers voor op het frame! Weet iemand waar je dit kan kopen?

De niet zo originele kleuren van de Postcode Loterij fiets,
fiets is al helemaal gedemonteerd door mijn vader!

Mijn lieve vader heeft hem mooi blauw gespoten!

Bijna klaar! Wachtend op een mandje en wat leuke stickers!

12 reacties leave one →
  1. 19/08/2010 10:14

    Superleuke Fiets!

  2. 19/08/2010 15:31

    Gaaf hoor! Is het toch weer net iets specialer 😉

    Lots of Love <33

  3. 19/08/2010 16:22

    Jaa hij is zeker leuk zo! Ik vind die postcodeloterij fietsen ook altijd maar een beetje raar. Iedereen op zo’n zelfde fiets, haha :p Ik heb mijn fiets laatst ook een make over gegeven! (zie mn blog ;)) haha 😀

  4. 19/08/2010 16:49

    Ha ha wat leuk! Dankje voor je reactie op http://www.welovefashion@blogspot.com! Wij(Eef en Lot) hopen dat je onze volgende berichten ook leest of ons zelfs misschien gaat volgen? Zouden we erg leuk vinden!

    Xx

  5. Nynke permalink
    19/08/2010 16:53

    Hipperd! De hema heeft mandjes en bloemen en frutsels voor je fiets!

    • 19/08/2010 19:43

      Dank je voor je reactie, wist niet dat je mijn blog kende;) Ik had een leuk mandje van Hema, maar net een ander kleurtje blauw. Hadden geen kleine zwarte. Bloemen heb ik daar al gekocht en stickers alleen maar kinderachtige, maar inderdaad hele leuke dingen daar!

      • Nun permalink
        21/08/2010 14:46

        Suus zal wel een keer naar je blog hebben verwezen, vandaar dat ik ‘m ken!
        Hé jij bent toch in New York geweest? Waar verbleef je toen? C:

  6. Linda permalink
    19/08/2010 19:08

    echt een leuke fiets! Soms hebben ze bij de Action stickers, weet niet of julie die al in de buurt hebben. Bij de Hema hebben ze ook fietsspulletjes, Halfords misschien? Dat soort dingen zie je altijd als je ze niet nodig hebt….

    • 19/08/2010 19:42

      Bij Hema alleen maar kinderstickers en bij halfords niks gezien. Er zit een action bij de rijneke boulevard, binnenkort eens kijken!

  7. Eva permalink
    29/01/2011 08:49

    Hoe heb je dat gespoten, bij een fietsenmaker of gewoon zelf gedaan?

    • 29/01/2011 09:17

      Zelf gedaan! Eerst alle losse onderdelen eraf. Dan goed schuren en ontvetten, daarna met de spuitbus eroverheen!

  8. Robert Blaauw permalink
    07/08/2011 10:51

    Mooi en een goed idee, ben je nog opzoek naar een stickerset?
    Kijk even op http://link.marktplaats.nl/472029867 of zoek op Postcode Loterij Fiets 5-delige stickerset.

Geef een reactie

